معرفی کتاب: کارآفرینی و فرصت های شغلی در مهندسی بهداشت محیط

یکی از آرزوهای دانش­ آموزان و خانواده­ های آنها موفقیت در کنکور و پذیرش در یک رشته تحصیلی مطلوب در دانشگاه ­ها است. معمولاً پس از اعلام نتایج، ثبت­ نام و چند وقتی بعد از شروع دوران تحصیل در دانشگاه، افراد بسیار شاداب و پرانرژی بوده و در هیاهوی ورود به دانشگاه می­باشند. بعد از آن، بخشی از فکر و دغدغه دانشجویان مشغول واژه­ هایی نظیر انتخاب واحد، پیش­ نیاز، حذف اضطراری، دانشجوی نمونه، المپیاد کارآفرینی و … است.
 اما حقیقتاً فلسفه حضور دانشجویان در دانشگاه و وظایف دانشگاه ­ها چیست؟ آیا با واژه­ های دانشگاه نسل اول، نسل دوم و نسل سوم آشنا هستید؟ هدف نهایی شما از تحصیل در دانشگاه چیست؟ چند درصد از فارغ ­التحصیلان رشته شما در حال حاضر در حرفه ه­ای مرتبط با تحصیلات خود شاغل می ­باشند؟
طبیعی است که اگر از ابتدای حضور در دانشگاه برنامه، هدف و مقصدی را برای خود مشخص نکرده باشید و با رویکرد کسب مهارت و دانش کاربردی درس نخوانید، نمی­توان انتظار داشت که پس از فارغ­ التحصیلی شغل مناسب و مورد علاقه خود را بیابید.
خوشبختانه رشته مهندسی بهداشت محیط دارای گستره وسیعی از دروس بوده و دانشجویان طی دوران تحصیل واحدهای مرتبط با مباحث آب، فاضلاب، آلودگی هوا، پسماند و کلیات بهداشت محیط را می­ گذرانند. این واحدهای درسی در بخش­ های مختلف وزارت بهداشت، وزارت نیرو، وزارت صنایع، سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری­ ها، کلیه صنایع، بیمارستان­ ها، هتل ­ها و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی کاربرد دارد. آنچه به صورت بسیار جدی باید مورد توجه دانشجویان و دانش ­آموختگان این رشته قرار گیرد، کسب مهارت و تجربه است. مولا علی علیه ­السلام می­فرمایند: تجربه بالاتر از علم است.
در این کتاب سعی بر این است که به مفاهیم پایه کارآفرینی، برنامه آموزشی مقاطع مختلف رشته مهندسی بهداشت محیط و رشته­ های وابسته، کاربرد دروس مختلف و شرکت­های فعال در زمینه ­های کاری این رشته ­ها پرداخته شود.
جهت دانلود فایل این کتاب، می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.
خروج از نسخه موبایل