معرفی بسته های آموزش غیر حضوری ارزیابی ریسک و آنالیز خطرات شغلی

ارزیابی ریسک

طی چند سال گذشته، خدمات اینترنتی و غیر حضوری مورد استقبال قرار گرفته است. آموزش هم از این قاعده مستثنی نیست. برگزاری دوره های آموزش غیر حضوری در سال های اخیر باعث شده در زمان و هزینه آموزش گیرندگان صرفه جویی شود. از این رو، آکادمی آموزش ۳P-SAM، با طراحی بسته های آموزش غیر حضوری ارزیابی ریسک به صورت تصویری، موجب تسهیل امر آموزش برای علاقه مندان و متخصصان حوزه HSE شده است. این بسته های آموزشی توسط آکادمی ۳P-SAM با تدریس مهندس محمدرضا کرم زاده فرآیند ارزیابی ریسک را کاملاً منطبق بر استانداردها آموزش می دهد. در این مقاله علاوه بر دوره آموزشی ارزیابی ریسک به روش HAZOP، بسته آموزش غیر حضوری “زبان بدن” و “آنالیز خطرات شغلی” نیز معرفی می شود.

ارزیابی ریسک

همواره زندگی به دور از خطر برای همه مردم یک ضرورت بوده است. نیاز به ایمنی و امنیت نیاز هر انسانی است. از طرفی با توجه به تلاش بشر برای بهبود شرایط زندگی و دستیابی به تجهیزات و مواد جدید باعث شده با خطرات جدیدی مواجه شود. با توسعه صنایع مدرن و رشد تکنولوژی، مسئله ریسک افزایش‌ قابل توجهی داشته است.

وقوع حوادث و زیان ‌های جانی و مالی سوانح در صنایع مختلف باعث شده است شناسایی مخاطرات و کنترل ریسک‌ های ایمنی و بهداشت شغلی اهمیت یابد. مدیریت و ارزیابی ریسک های ایمنی و بهداشت شغلی به شناسایی، حذف و یا به حداقل رساندن مخاطرات مرتبط با مسائل بهداشتی و ایمنی شغلی و نهایتا حفظ سلامت کارکنان کمک می کند.

بسته های آموزشی غیر حضوری ارزیابی ریسک

در اینجا، بسته های آموزشی غیر حضوری ارزیابی ریسک آکادمی ۳P-SAM که با همکاری مرکز QPNC و توسط مدرسان و متخصصان با تجربه دانشگاهی و صنعتی تهیه و تدوین شده، معرفی می گردد. این بسته آموزشی تصویری شامل ده (۱۰) بخش اصلی است و فرآیند ارزیابی ریسک را کاملاً منطبق بر استانداردها آموزش می دهد. علاوه بر بسته آموزش تصویری “فرآیند ارزیابی ریسک, با تمرکز بر روش HAZOP”، بسته های “آنالیز خطرات شغلی JHA” و بسته آموزشی تصویری “زبان بدن” نیز معرفی می شود.

اهمیت آموزش غیر حضوری ارزیابی ریسک

همان طور که جوامع، از دوران سنتی بودن به سمت صنعتی شدن و از دوران صنعتی بودن به سوی فرا صنعتی شدن در حرکت اند، تکنولوژی ها و علوم مختلف نیز در حال پیشرفت و دگرگونی هستند. هسته مرکزی و عنصر اصلی در پیشرفت، آموزش است. آموزش و یادگیری جزء مواردی هستند که هر فرد بیشتر عمر خود را در آن سپری می کند. زندگی اجتماعی و شغلی هر شخص با آموزش شروع می شود. اما، آن چیزی که باعث فاصله گرفتن افراد از آموزش ها می شود، چیست؟ زمان و هزینه. بله، زمان و هزینه مهم ترین سرمایه هایی هستند که برای آموزش باید پرداخت شود.

شرکت در دوره های آموزشی حضوری غالباً زمان بر و هزینه بر است و مستلزم این است که شما یک تا چند روز کامل خود را صرف آن کنید. همین امر باعث شده اقبال افراد به فراگیری و آموزش کاهش پیدا کند. ما در شرایطی زندگی می کنیم که باید بیشترین فعالیت ممکن را در کمترین زمان انجام بدهیم. به همین علت در چند سال گذشته خدمات اینترنتی و غیر حضوری توانسته مخاطبان و علاقه مندان بی شماری به خود جذب کند. آموزش هم از این قاعده مستثنی نیست.

زیرساخت های مورد نیاز برای آموزش اثر بخش

بسته آموزش غیر حضوری تصویری ارزیابی ریسک به روش HAZOP

قطعاً، دوره های آموزشی حضوری از نظر زمان و هزینه مورد نیاز، دارای ضعف هستند. چرا که نیازمند حضور طولانی مدت افراد در کلاس می باشند. از این رو، آکادمی آموزش ۳P-SAM، با طراحی دوره های آموزشی غیر حضوری ارزیابی ریسک به صورت تصویری و در بالاترین سطح علمی، موجب تسهیل امر آموزش برای علاقه مندان و متخصصان حوزه HSE شده است.

بسته آموزشی تصویری ارزیابی ریسک آکادمی ۳P-SAM با همکاری مرکز QPNC، به طور یقین یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات تولید شده در این زمینه و در حوزه HSE می باشد، که مطالب آن توسط مدرسان و متخصصان با تجربه دانشگاهی و صنعتی تهیه و تدوین شده است. این بسته آموزشی تصویری شامل ده (۱۰) بخش اصلی است و فرآیند ارزیابی ریسک را کاملاً منطبق بر استانداردها آموزش می دهد.

بسته آموزش غیر حضوری ارزیابی ریسک به روش HAZOP

بخش های اصلی

بخش های اصلی بسته آموزشی ارزیابی ریسک شامل موارد زیر می باشد، که بصورت کاملاً سیستماتیک و ساختار یافته، مطابق با متن استانداردها، به آموزش فرآیند صحیح ارزیابی ریسک و آموزش تکنیک HAZOP می پردازد.

  1. آشنایی با مفاهیم و تعاریف پایه ای علم ایمنی و ارزیابی ریسک
  2. نگاهی به حوادث مهم تاریخ و دلایل رخداد آن ها
  3. معرفی فرآیند ارزیابی ریسک
  4. آنالیز ریسک
  5. آشنایی با تکنیک های شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک
  6. ارزشیابی ریسک
  7. جمع بندی فرآیند ارزیابی ریسک
  8. آموزش جامع و کامل تکنیک HAZOP
  9. مثال
  10. آزمون
یادگیری فرآیند ارزیابی ریسک با این بسته آموزشی، با توجه به سابقه چندین ساله مدرس دوره، شما را از هر نوع آموزش دیگر بی نیاز خواهد کرد و تبدیل به یک متخصص در ارزیابی ریسک خواهید شد.

مزایای دوره آموزشی غیر حضوری ارزیابی ریسک

از جمله مزایا و ویژگی های دوره آموزشی غیر حضوری ارزیابی ریسک در آکادمی آموزش ۳P-SAM، می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

چرا باید بسته آموزش تصویری “فرآیند ارزیابی ریسک به روش HAZOP” را تهیه کنید؛

  1. آموزش گام به گام و مرحله به مرحله فرآیند ارزیابی ریسک بر اساس متن استاندارد
  2. آموزش تفاوت میان “ارزیابی ریسک”، “آنالیز ریسک” و “ارزشیابی ریسک”
  3. آموزش تکنیک “HAZOP”، بعنوان یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین روش های شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک در صنایع فرآیندی
  4. حل تمرین و مساله
  5. اخذ گواهینامه پایان دوره

(این بسته آموزشی بصورت تصویری بوده و شبیه به یک کلاس خصوصی می باشد)

بسته آموزشی تصویری “آنالیز خطرات شغلی JHA”

 مزایای بسته آموزشی تصویری “آنالیز خطرات شغلی JHA” چیست؟

  1. آموزش یکی از کاربردی ترین روش های شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک
  2. یادگیری آسان و قابل استفاده در تمام صنایع و مشاغل
  3. آموزش بر اساس استاندارد
  4. حل تمرین و مساله
  5. اخذ گواهینامه پایان دوره

(این بسته آموزشی به صورت تصویری بوده و شبیه به یک کلاس خصوصی می باشد)

بسته آموزش غیر حضوری آنالیز خطرات شغلی

بسته آموزشی تصویری “زبان بدن”

چرا بسته آموزشی تصویری “زبان بدن” مفید است؟

  1. آشنایی با معنی حرکات مختلف چشم, دست, بدن و…
  2. درک حالات روحی مخاطب
  3. بهبود ارتباطات اقتصادی, اجتماعی و خانوادگی
  4. کسب توانایی پیروزی در مذاکرات
  5. بهبود جایگاه شغلی

(این بسته آموزشی به صورت تصویری بوده و شبیه به یک کلاس خصوصی می باشد)

بسته آموزش غیر حضوری زبان بدن
برای تهیه این محصولات می توانید به سایت نمایشگاه مجازی باما HSE یا با شماره ۰۹۱۹۰۴۲۳۰۸۰ تماس برقرار کنید.

معرفی مدرس دوره

 

در شبکه های مجازی لینکدین،‌ توییتر، تلگرام و اینستاگرام bamahse و hsebama نمایشگاه مجازی باما را دنبال کنید.
خروج از نسخه موبایل