رویکردی نوین در راستای توسعه اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها

نظر به بحث مهم اشتغال در کشور و دغدغه و نگرانی مسئله آینده شغلی جوانان تحصیل­کرده و نیز مسئله کارآفرینی و نقش مهم آن در رونق تولید ملی و اشتغال و شکوفایی استعدادها و ابتکار جوانان و کاهش مشکلات و آسیب های ناشی از بیکاری و نیز در راستای ترویج و تقویت فرهنگ کارآفرینی و آموزش نیروی متخصص و کارآمد متناسب با نیازهای بازار و توأم نمودن آموزش و مهارت و همچنین ضرورت اهمیت حرکت به سمت دانشگاه­ های نسل سوم، ایده نوآورانه نمایشگاه مجازی بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (باماHSEE ) با هدف توانمندسازی دانشجویان و فارغ ­­التحصیلان حدود ۱۴۰ رشته دانشگاهی از مجموعه رشته های تحت پوشش وزارت بهداشت و وزارت علوم، توسط دکتر محمد تقی قانعیان، استاد گروه مهندسی بهداشت محیط و مدیر توسعه فناوری سلامت و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ارائه گردید.

چرا عنوان باما HSEE؟

احساس نیاز به ایجاد یک وب سایت جامع و تخصصی در زمینه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی با رویکرد کارآفرینی، ما را بر آن داشت تا ضمن برنامه ­ریزی برای راه ­اندازی این وب سایت، به دنبال انتخاب واژه­ ای مناسب و بامعنی برای نامگذاری باشیم. در این مسیر، با کنار هم قرار دادن حرف اول ۴ کلمه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی، به واژه “باما” رسیدیم. به همین دلیل این سایت با عنوان باما  HSEE که به نوعی معادل فارسی و انگلیسی یکدیگر می­باشند، نامگذاری گردید.

اهداف باما HSEE

باتوجه به رشد روز افزون فارغ ­التحصیلان رشته­ های مرتبط با حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست، انرژی و و نگرانیها و سردرگمی ­های مربوط به بازار کار این رشته ­ها و از سوئی عدم آگاهی دانشجویان و فارغ­ التحصـیلان از زمینـه­ هـای کاری و فرصت­ های شغلی موجود در بخش خصوصی، نمایشگاه تخصصی مجـازی و جـامع با هدف آشـنایی ایـن عزیزان با فرصت­ های شغلی و ایجاد ارتباط مناسب بین واحدهای درسی گذرانده شده و کاربرد آنها، راه اندازی شد.

این ایده نوآورانه و فناورانه با عنوان نمایشگاه تخصصی مجازی باما HSEE در شورای پذیرش پارک علم و فناوری یزد و شورای فناوری سـلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در آبان­ماه ۱۳۹۷مورد تأیید قرار گرفته و در قالب شرکت آتی سلامت محیط و کار پویـا (واحد فناور با شماره ثبت ۱۷۸۷۶) در مرکز رشد پارک علم و فناوری یزد فعال می­باشد.

مهمترین اهداف این نمایشگاه مجازی عبارتند از:

حیطه­ های کاربرد

مزایای باما HSEE

مخاطبین باما HSEE

مخاطبین سایت دانشجویان و فارغ­ التحصیلان رشته ­های مرتبط با HSEE، افراد، گروه­ ها، صنایع، سازمان ­ها و شرکت ­های فعال در زمینه های بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی و کلیه کسانی هستند که به خدمات HSEE نیاز دارند. عمده ­ترین مخاطبین سایت عبارتند از:

خروج از نسخه موبایل