معرفی رشته مهندسی عمران

این رشته در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، جزء دوره های آموزشی و پژوهشی عالی، محسوب می شوند. دوره کارشناسی ارشد، شامل تعدادی دروس نظری، کاربردی، آزمایشگاهی و برنامه تحقیقاتی، جهت افزایش اطلاعات متخصصان مهندسی عمران می باشد. که زمینه کافی جهت درک و توسعه آنچه در مرزهای فن و اجرا در این رشته در زمان حال می گذرد، را فراهم می آورد و هدف آن تربیت افرادی است که توانایی لازم جهت طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های تخصصی در زمینه گرایش مربوطه را داشته باشند. ضمناً دانش آموختگان این دوره، توان تحقیقاتی کافی جهت حل مسائلی را که در زمینه حرفه خود، با آن مواجه می شوند، را دارا هستند.
نقش و توانایی فارغ التحصیلان این رشته، در مقطع کارشناسی ارشد:
انتظار می رود در طرح های عمرانی مهم کشور نقش بسیار مؤثر داشته و ضمن اشراف بر کلیه روش های علمی و فنی، طرح و اجرای پروژه ها، بتوانند بهترین گزینه موجود طراحی و اجرا را انتخاب، و پروژه های عمرانی را با بهترین کیفیت طراحی و اجرا نمایند.
رسالت دوره دکتری مهندسی عمران، که بالاترین مقطع تحصیلی دانشگاهی در این زمینه است و به اعطای مدرک می انجامد، تربیت افرادی است که با نوآوری در زمینه های مختلف علوم و فناوری، در گسترش مرزهای دانش و رفع نیازهای کشور مؤثر باشند.
نقش و توانایی فارغ التحصیلان این رشته در مقطع دکتری:
انتظار می رود که ضمن اشراف به آخرین یافته های علمی و اجرایی تخصص مربوط به خود، در مواردی که در حین طرح و اجرای یک پروژه عمرانی راه حل مشخص و مدونی وجود ندارد، قادر باشند با استفاده از آموزه های دوران تحصیل خود، راه حل مناسب، بهینه و قابل قبول در سطح جامعه حرفه ای ارائه نمایند. همچنین تدوین در دانشگاه ها و تربیت مهندسین عمران توانمند، در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی نیز، جزء توانایی این فارغ التحصیلان می باشد.
دوره کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی عمران متشکل از گرایش های مهندسی زیر می باشد.
ده مجموعه فوق دارای برنامه کاملاً مستقل از یکدیگر می باشند و انتقال از یک گرایش به گرایش دیگر تابع قوانین انتقال از یک رشته به رشته دیگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.
جهت دریافت فایل برنامه آموزشی این رشته، می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.
خروج از نسخه موبایل