عنوان دوره آموزشی: آموزش کار با نرم افزار FRAME در ارزیابی Risk حریق

وبینار برگزار شده

وبینار آموزشی با حضور

مدرس: مهندس پروین سپهر : 

دانشجوی دکترا بهداشت حرفه ای و ایمنی محیط کار دانشگاه شهید بهشتی، هیأت علمی اسبق دانشگاه علوم پزشکی، کارشناس ارشد HSE نفت، مشاور صنایع

دوره آفلایناگر امکان شرکت در دوره آنلاین اورژانس های محیطی را نداشته اید، جهت شرکت در دوره آفلاین و دریافت راهنمایی بیشتر با شماره  09190422780 تماس بگیرید تا تیم باما HSE به شما کمک کنند.

مقدمه:

آتش یکی از ضروریات زندگی امروز زندگی امروز است و نمی توان آن را از زندگی حذف کرد ولی نیاز به مدیریت ریسک حریق برای تعادل بین مزایا و معایب آن و پیشگیری از وقوع حوادث حریق ضرورت دارد. افزایش آمار وقوع حوادث حریق در ساختمان ها و پروژه ها موجب به وجود آمدن روش هایی در برابر آن نیز گردیده است. FRAME جامع ترین و مقرون به صرفه ترین روش محاسباتی برای ارزیابی ریسک حریق در ساختمان ها می باشد. روش FRAME ریسک حریق در ساختمان را برای دارایی ها و محتویات ساختمان و نیز برای افراد و فعالیت های داخل ساختمان محاسبه می کند. روش ارزيابی مهندسی ريسک حريق (FRAME) يک روش کمی جهت ارزيابی ريسک حريق می باشد اين روش ابزاری برای کمک به مهندسان حفاظت حريق جهت تعريف مفهومی مناسب و مقرون به صرفه برای بررسی و ارزیابی ساختمان های جديد و موجود از دیدگاه کنترل حریق می باشد. FRAME به حفاظت ساختمان، محتويات و فعاليت های آن کمک می کند. اين روش برای ارزيابی ريسک های حريق در وضعيت های موجود و درک کارایی طراحی ها بکار می رود. از مزايای اين روش می توان به دقت، قابليت اجرا در زمان کوتاه و هزينه کم اجرای آن بدون نیاز به تجهیزات خاص اشاره نمود.
با این روش کارفرمایان، تولید کنندگان و کارشناسان بهداشت و ایمنی می توانند وضعیت حریق ساختمان و سازمان، صنعت خود را پیش بینی نمایند و با کنترل و ارائه راه حل های مناسب و منطقی از حریق پیشگیری نمایند.

 

خلاصه وبینار:

تعریف ارزیابی ریسک حریق

ارزیابی ریسک حریق فرایندی سیستماتیک جهت بررسی مخاطرات حریق بالقوه در محیط کار و تخمین ریسک حاصل از این خطرات برای منابع مالی و انسانی می باشد.

مراحل ارزیابی ریسک حریق

  • شناسایی خطرات حریق
  • شناسایی افراد در معرض ریسک
  • ارزیابی ریسک و وضعیت پیشگیری و کنترل موجود
  • ثبت یافته های ارزیابی ریسک حریق
  • بازنگری خطرات و تجدیدنظر

متد FRAME

متد F.R.A.M.Eهدفش اندازه گیری ریسک در ساختمانها جهت حفاظت و نگهداری مواد داخل آن می باشد در واقع یک ارزیابی سیستماتیک از همه فاکتورهای اثر گذار می باشد و نتایج نهایی به صورت یک عدد بیان می شود که جنبه های مثبت ومنفی آن را ارزش گذاری می کند.این متد تنها برای تاسیسات و مکان های بسته کاربرد دارد. این متد ابتدا ریسک حریق را برای سازمانها و سپس فعالیتها حفاظتی را با آسانترین راه ارزیابی می کند.

این متد به متخصصین ایمنی کمک میکند تا جنبه های مختلف زیر را در انجام کارشان در نظر بگیرند:

1-طراحی مقررات حفاظت از حریق برای یک کار عملی و مناسب

2-چک کردن مقررات و تدارکات لازم برای ارزیابی سطح ریسک قبل از هرگونه طراحی

3-تخمین پتانسیل خسارت: تجربه نشان می دهد که ارتباطی بین ریسک و میزان خسارت وجود دارد که می توانیم انتظار خسارت را بعد از حریق داشته باشیم.

4-بررسی کردن و در نظر گرفتن تجهیزات ساختمان با یک محاسبه اولیه می توان نشان داد که برای حفاظت ساختمان چه چیزی لازم است و در مرحله بعد با سبک و سنگین کردن باید راهی را برای ریسک کمتر شناسایی کرد.

5-کنترل کیفی: اساس کار شماست در این متد یک مرور سیستماتیک بر روی بیشترین فاکتورهای موثر بر روی ریسک حریق صورت می گیرد.

محدودیت های متد:

  • مکان های بسته
  • تقسیم بندی برای هر قسمت بطور جداگانه
  • بالاترین ریسک را در نظر میگیرد
  • حساسیت کلی را برای مشاغل حتی موقتی

 

نظرات و پیشنهادات

  • مریم
    1401-03-09 20:44:13

    سلام و وقت بخیر اگر ممکنه لینک دانلود نرم افزار رو هم بزارین. سخته پیدا کردنش

  • پاسح کارشناس سایت

    با سلام و احترام ! ضمن سپاس از همراهی صمیمانه شما، حتما پیگیری و در صورت امکان نرم افزار در سایت قرار خواهد گرفت.

  • ahmad
    1401-08-10 14:04:52

    سلام وقت بخیر لطفا لینک دانلود نرم افزار رو از خانم دکتر بگیرید و اینجا بزارید چندروزه هرچی میگردم نمیتونم دانلود کنم نرم افزار رو ممنونم

  • پاسح کارشناس سایت

    باسلام. در صورت امکان چشم

  • فاطمه
    1402-11-30 10:51:56

    سلام امکان اضافه گردن فایل نرم افزار وجود ندارد؟

  • پاسح کارشناس سایت

    سلام متأسفانه این امکان وجود ندارد.