عنوان دوره آموزشی: طراحی مسیر شغلی

وبینار برگزار شده

وبینار آموزشی با حضور

دکتر رزیتا زارع: مدرس و مشاور کارآفرینی

حضور برای عموم: رایگان

نحوه برگزاریآنلاین

هزینه دریافت گواهی نامه معتبر برای دانشجویان شرکت کننده (با تخفیف)50 هزار تومان

هزینه دریافت گواهی نامه معتبر برای سایر شرکت کنندگان در دوره آموزشی:  100 هزار تومان

گواهی پایان دوره: گواهی پایان دوره از طرف شرکت آتی سلامت محیط و کار پویا اعطا می شود. این شرکت دارای دارای مجوز آموزشی از مرکز تحقیقات وزارت کار و سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد.

دوره آفلایناگر امکان شرکت در دوره آنلاین طراحی مسیر شغلی را نداشته اید، جهت شرکت در دوره آفلاین و دریافت راهنمایی بیشتر با شماره  09190422780 تماس بگیرید تا تیم باما HSE به شما کمک کنند.

جهت دریافت جزوه آموزشی کلیک نمایید.

با عنایت به وبینار فوق، مطلب زیر می تواند برای شما مفید باشد.

طراحی مسیر شغلی

در دنیای پر سرعت امروز، مسیرهای شغلی دیگر خطی نیستند. با افزایش اقتصاد گیگ (Gig economy) و افزایش تقاضا برای کار از راه دور، شغل ها انعطاف پذیری بیشتری نسبت به قبل دارند. با این حال، با این انعطاف پذیری مسئولیت طراحی مسیر شغلی خود را نیز به همراه دارد. در این مطلب، مراحلی را که می‌توانید برای ایجاد یک شغل کامل انجام دهید، بررسی خواهیم کرد.

  1. خود ارزیابی: اولین قدم در طراحی مسیر شغلی خود ارزیابی خود است. این شامل شناسایی نقاط قوت، ضعف، ارزش ها و علایق شماست. با درک مجموعه مهارت‌های منحصربه‌فرد و انگیزه‌های شما، می‌توانید تعیین کنید که چه مسیرهای شغلی با اهداف و آرزوهای شما همسو هستند.

یکی از راه‌های انجام خودارزیابی، شرکت در آزمون شخصیتی مانند شاخص نوع مایرز-بریگز(MBTI) یا پنج ویژگی بزرگ شخصیتی است. این تست‌ها می‌توانند بینشی در مورد شخصیت شما و نحوه ارتباط آن با مسیرهای شغلی مختلف به شما بدهد

راه دیگری برای ارزیابی خود، تأمل در تجربیات گذشته خود است. در مورد وظایفی که در مشاغل یا پروژه های قبلی از آنها لذت می بردید و در آنها برتری داشتید فکر کنید. در نظر بگیرید که اگر پول یک عامل نبود چه کاری انجام می دادید. این بازتاب ها می تواند به شما کمک کند تا علایق خود و آنچه را که از شغل خود می خواهید شناسایی کنید.

  1. تحقیق: هنگامی که درک بهتری از خود پیدا کردید، زمان آن فرا رسیده است که در مورد مسیرهای شغلی مختلف تحقیق کنید. به دنبال صنایع و نقش هایی باشید که با مهارت ها و علایق شما همسو باشد. از منابع آنلاین مانند هیئت های شغلی، انجمن های صنعتی و شبکه های حرفه ای برای جمع آوری اطلاعات در مورد مشاغل مختلف استفاده کنید.

مصاحبه های اطلاعاتی نیز ابزار ارزشمندی در فرآیند تحقیق است. با متخصصان در صنایع یا نقش هایی که مورد علاقه شما هستند تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا مایلند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. این مکالمات می تواند درک بهتری از نحوه کار در یک زمینه خاص و مهارت های مورد نیاز به شما بدهد.

  1. تعیین اهداف: بر اساس خود ارزیابی و تحقیقات خود، اهداف روشنی را برای مسیر شغلی خود تعیین کنید. این اهداف باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشند(SMART) به عنوان مثال، هدف شما ممکن است این باشد که ظرف پنج سال مدیر بازاریابی شوید.

تعیین اهداف به شما کمک می کند تا در مسیر ایجاد مسیر شغلی خود متمرکز و با انگیزه بمانید. همچنین چارچوبی برای تصمیم گیری در مورد فرصت هایی که باید دنبال کنید به شما می دهد.

  1. مهارت ها را توسعه دهید: برای دستیابی به اهداف شغلی خود، باید مهارت های مورد نیاز برای نقش یا صنعت مورد نظر خود را توسعه دهید. این ممکن است شامل گذراندن دوره‌ها، شرکت در کارگاه‌ها یا وبینارهای آموزشی یا اخذ گواهینامه باشد.

شما همچنین می توانید مهارت ها را از طریق تجربه در حین کار توسعه دهید. به دنبال فرصت هایی برای قبول مسئولیت ها یا پروژه های جدید باشید که به شما در ایجاد مهارت های مورد نیاز کمک می کند. به دنبال بازخورد از همکاران و سرپرستان باشید تا به شما در شناسایی زمینه های بهبود کمک کنند.

  1. شبکه خود را بسازید: شبکه‌سازی بخش مهمی از ایجاد یک مسیر شغلی موفق است. با برقراری ارتباط با متخصصان در صنعت یا نقش خود، می توانید در مورد فرصت های شغلی بیاموزید، بینش هایی در مورد روندهای صنعت به دست آورید و روابطی ایجاد کنید که می تواند به فرصت های آینده منجر شود.

یکی از راه های ایجاد شبکه، شرکت در رویدادها یا کنفرانس های صنعتی است. همچنین می توانید به انجمن ها یا گروه های حرفه ای در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین بپیوندید. در ارتباط با حرفه ای ها در شبکه خود فعال باشید و به هر نحوی که می توانید به آنها کمک کنید.

  1. انعطاف پذیر بمانید: در نهایت، مهم است که در حین ایجاد مسیر شغلی خود انعطاف پذیر بمانید. بازار کار دائماً در حال تغییر است و ممکن است فرصت های جدیدی به وجود بیاید که قبلاً به آنها فکر نکرده بودید. پذیرای تجربیات جدید باشید و در صورت لزوم مایل باشید که در مسیر خود قرار بگیرید.

به یاد داشته باشید که ایجاد یک مسیر شغلی کامل یک سفر است، نه یک مقصد. با انجام خودارزیابی، تحقیق در مسیرهای مختلف شغلی، تعیین اهداف، توسعه مهارت ها، ایجاد شبکه خود و انعطاف پذیر ماندن، می توانید شغلی ایجاد کنید که با ارزش ها و علایق شما همسو باشد.

در قالب طرح کاد پلاس، دانشجو همزمان با تحصیل خود می تواند در زمینه ای تخصصی مرتبط با رشته اش، کسب مهارت کند و شرایط را برای یافتن شغل مناسب پس از تکمیل تحصیلات، فراهم کند. دانشجویی که در حین تحصیل در دانشگاه، در محیط مرتبط با رشته تحصیلی خود کار می کند و با کارهای اداری و مدیریتی آشنا می شود، در آینده می تواند آینده شغلی بهتری داشته باشد.

 

"شرکت فناور آتی سلامت محیط کار و پویا(باما HSE)، دارای مجوز برگزاری دوره های آموزشی از مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای کشور،مجوز کانون تبلیغات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجوز فناوری تحت حمایت پارک علم و فناوری یزد می باشد."

نظرات و پیشنهادات

  • مهدی حمیدی
    1402-02-23 17:45:00

    ثبت نام

  • پاسح کارشناس سایت

    سلام وقت بخیر لطفا جهت راهنمایی با شماره 09190422780 تماس حاصل نمایید.