عنوان دوره آموزشی: ورود به بازار مهندسی پزشکی

وبینار برگزار شده

مدرس: مهندس شهاب آهاری: لیسانس مهندسی پزشکی و فوق لیسانس مکاترونیک، رئیس هیأت مدیره شرکت فنون طب فرتاک و مؤسس شرکت مهندسی پزشکی intelligent Vista Med در کانادا، دارای بیش از 15 سال سابقه فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی، تولید کننده و واردکننده تجهیزات پزشکی

خلاصه وبینار

 با گرایش های مختلف رشته مهندسی پزشکی آشنایی داری ؟

این رشته گرایش های مختلفی را دارد که عبارتند از گرایش بیوالکتریک، بیو مکانیک و مواد ( متریال) و بالینی که در دروس کلی مشابه هستند، ولی در جزئیات با هم فرق دارند. نکته مهم این است که بحث بازار کار متفاوت از بحث آکادمیک است. مطمئنا تسلط بر دروس خوانده شده در دانشگاه بسیار مهم است، ولی در بازار کار این فقط 50 %  مسیر موفقیت است بقیه مسیر مهارت هایی است که باید در بازار کار آن ها را فرا بگیرید تا بتوانید به موفقیت برسید.

4 نکته مهم که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند:

  1. بازار کار را به خوبی بشناسند.
  2. به علاقه مندی های خود توجه داشته باشند.
  3. چه مهارت هایی دارند و تیپ شخصیتی شان به چه صورت است.( مباحث مربوط به تیپ شخصیتی را می توانید در وبینار تاب آوری از آپارات نمایشگاه مجازی باما HSE تماشا کنید).
  4. توجه داشته باشید که دانشگاه درمورد موضوعات مختلف به شما آموزش می دهد، ولی این شما هستید که باید حوزه علاقه مندی خود را مشخص کنید و خودتان را تقویت کنید چراکه زمان و امکانات دانشگاه برای آموزش تمام جزئیات به شما محدود است پس از همین حالا به دنبال علایقتان باشید.

اگر از یک جنبه این رشته را بررسی کنیم می توانیم به 2  تقسیم بندی در بازار کار برسیم:

  • بخش بیمارستانی 
  • بخش غیر بیمارستانی

بخش غیر بیمارستانی: شامل بخش خصوصی می شود که شامل شرکت های تولیدی، شرکت های مشاور، شرکت های خدمات، شرکت های توزیع کننده و... می شود. یکی از مسائلی که وجود دارد این است که بیشتر شرکت های مرتبط با مهندسی پزشکی در تهران هستند و شاید اینطور به نظر برسد که  دانشجویانی که در سایر استان ها ساکن هستند شرایط دشوار تری دارند، در صورتی که این یک فرصت و بازار کار خوب برای علاقه مندان است که بتوانند با دریافت نمایندگی این شرکت ها کسب و کار خودشان را در دیگر استان ها استارت بزنند و این مسئله امروزه بسیار مورد توجه شرکت های بزرگ است تا با تأسیس شعبه های بیشتر در شهرها شرکت های خود را توسعه بدهند. پس دانشجویان عزیز هیچوقت با این چنین سخنان ناامید کننده مسیر پیشرفت را برای خودتان سد نکنید چرا که مهارت و توانایی شماست که می تواند شما را متمایز کند.

بامایی عزیز اگه فکر میکنی مطالب این وبینار برات مفیده توصیه میشه نسخه کامل وبینار را در آپارات سایت نمایشگاه مجازی باما HSE  تماشا کنی چون این مطالب بخش کوچکی از وبینار مربوطه هست

نظرات و پیشنهادات