معرفی رشته بافت شناسی پزشکی، مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته

بافت شناسی پزشکی

کارشناسی ارشد ناپیوسته بافت شناسی پزشکی

 رشته کارشناسی ارشد بافت شناسی ( ناپیوسته) به دوره ای اطلاق می شود که تحصیلات بالاتر از کارشناسی را در بر می گیرد و اولین مقطع تحصیلی بعد از کارشناسی می باشد. هدف از ایجاد آن تربیت افراد لایق متعهد می باشد که بتواند بر مبانی علم بافت شناسی و متون علمی موجود احاطه یافته، در اثر آشنایی با روش های تحقیق در علوم و به دست آوردن کارایی، لیاقت و مهارت علمی و عملی لازم مجموعه را به گونه‌ای کسب کنند که بتوانند به تعلیم دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، مامایی و علوم آزمایشگاهی پرداخته، کمبودهای موجود اعضاء هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور را جبران نموده و از مقالات علمی و تحقیقات علوم بافت شناسی و علوم وابسته در جهت پیشبرد مرزهای دانش و کمک به ایجاد روحیه علمی در جامعه استفاده نمایند.

دروس تخصصی رشته

دروس تخصصی این رشته عبارتند از: آشنایی با تکنیک های مقدماتی تهیه بافت، بافت شناسی عمومی، بافت شناسی دهان و دندان، بافت شناسی پیشرفته، جنین شناسی، آسیب شناسی عمومی، بیولوژی سلولی و...

برای اطلاع از برنامه آموزشی این رشته می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

بازار کار و آینده شغلی

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم در مؤسسات آموزش عالی به امر تدریس و تحقیق پرداخته و همچنین ضمن کمک به امر برنامه ریزی در مؤسسات و مراکز درمانی و بهداشتی یا مراکز تحقیقاتی انجام وظیفه نمایند.

نظرات و پیشنهادات