معرفی رشته نانوزیست فناوری، مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته

نانوزیست فناوری

کارشناسی ارشد ناپیوسته نانوزیست فناوری

دوره کارشناسی ارشد نانوزیست فناوری، دوره ای آموزشی و پژوهشی است که در طی آن مجموعه‌ای از اصول علوم و فنون در زمینه نانو تکنولوژی، سامانه های زیستی، کاربرد نانو تکنولوژی در زمینه های علوم زیستی و بیوتکنولوژی، روش های آنالیز سطوح و ذرات در مقیاس نانو، برهمکنش مواد و مولکول های زیستی و همچنین سلول ها با سطوح و نانوساختارها، روش های طراحی و ساخت نانو ساختارها، کاربرد نانو تکنولوژی در پزشکی و از جمله توسعه سامانه‌های دارورسان، توسعه سامانه های نانوساختار در آنالیز سلول ها و مواد زیستی و... ارائه می شود.

نانو زیست فناوری رشته ای بین رشته ای بوده و زمینه بسیار نوین در عرصه علم و فناوری در سطح جهان محسوب می‌شود. هدف اصلی این دوره تربیت متخصصین در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه نانو زیست فناوری همگام با مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی کشورهای پیشرفته است.

دروس تخصصی رشته

تعداد واحدهای درسی دوره کارشناسی ارشد نانوزیست فناوری، ۳۲ واحد است. دروس الزامی ۱۲ واحد، دروس انتخابی ۱۲ واحد، سمینار دو واحد و پایان نامه ۶ واحد.

دروس تخصصی این رشته عبارتند از: اصول نانوفناوری، زیست مواد، علوم و مهندسی سطح در نانو زیست فناوری، کاربردهای نانو زیست فناوری، اصول کشت سلول و بافت و آزمایشگاه نانو زیست فناوری

بازار کار و آینده شغلی

فارغ التحصیلان این دوره به خوبی توانایی ادامه تحصیل در رشته نانوزیست فناوری در مقطع دکتری، و پس از آن، هدایت و انجام پروژه های پژوهشی و آموزش این رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی و همچنین ارائه خدمات تخصصی در بخش‌های صنعتی و یا تجاری مربوطه را خواهند داشت.

کسب و کارهای مرتبط


نظرات و پیشنهادات