معرفی رشته ممیزی انرژی-صنعت، مقطع کاردانی

ممیزی انرژی-صنعت

معرفی رشته کاردانی فنی ممیزی انرژی-صنعت

انتخاب رشته دانشگاهی برای اکثر دانش­‌آموزان ایرانی یک چالش سخت و البته دلنشین است. دانش­‌آموزان در این برهه از زندگی­شان، در انتخاب رشته­‌های دانشگاهی دچار سردرگمی می­‌شوند و نمی­‌دانند که کدام رشته دانشگاهی را انتخاب کنند. ما به شما عزیزان توصیه می­‌کنیم که در آغاز، علاقه­‌مندی­‌های خودتان را بشناسید. شناختن خود و کارهای مورد علاقه­‌تان کمک زیادی به شما در انتخاب درست رشته دانشگاهی می­‌کند، سپس در مورد انواع رشته دانشگاهی تحقیق و مطالعه کافی کنید تا با رشته­‌های مختلف آشنا شوید و سپس با کنار هم قرار­دادن فاکتورهای مختلف و مشورت با افراد آگاه و دلسوز نسبت به انتخاب رشته اقدام کنید. ما تصمیم گرفتیم که در این راه همراه شما باشیم تا به شما کمک کنیم با انواع رشته­‌های دانشگاهی آشنا شوید. در این مقاله می­‌خواهیم به معرفی رشته کاردانی فنی ممیزی انرژی-صنعت بپردازیم. همراه ما باشید تا با شرایط این رشته، بیشتر آشنا شوید.

دروس تخصصی رشته

دروس تخصصی که دانشجویان در طول تحصیل در رشته کاردانی فنی ممیزی انرژی-صنعت می‌گذرانند، عبارتند از: دروس ترمودینامیک، سوخت و احتراق، کنترل پروژه، سیستم­‌های تولید و تبدیل انرژی، تجهیزات ممیزی انرژی و سایر دروس مربوطه.

بازار کار و آینده شغلی

دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند در بخش های زیر مشغول به فعالیت شوند:

  • گزارش­‌نویسی و مستندسازی، ارائه گزارش نتایج کار
  • شناخت استانداردها و ابزارهای اندازه­‌گیری آن در بخش صنعت
  • به کارگیری تجهیزات ممیزی انرژی در بخش صنعت
  • ارزیابی چک­ لیست انرژی بخش صنعت
  • تهیه و تدوین ترازنامه انرژی بخش صنعت کشور

کارشناسان و فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به­‌عنوان تکنسین ممیزی انرژی در بخش صنعت، تکنسین چک­ لیست انرژی در بخش صنعت، تکنسین در تدوین ترازنامه سالیانه انرژی بخش صنعت مشغول به­ کار شوند.

این موارد بخشی از حوزه‌های کاری فارغ‌التحصیلان رشته کاردانی فنی ممیزی انرژی-صنعت است. اما برای داشتن آینده شغلی بهتر، دانشجویان باید به دنبال کسب تجربه و مهارت باشند و صرفاً گذراندن یک سری دروس تئوری در دانشگاه کافی نیست.

نظرات و پیشنهادات